ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
Η προθεσμία για την υπαναχώρησή σας από τη σύμβαση αγοραπωλησίας ορίζεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών (όταν πρόκειται τέτοια σύμβαση), ή από την παράδοση (όταν πρόκειται για προϊόντα), εντός των οποίων υποχρεούστε να υποβάλετε τη δήλωση υπαναχώρησης. Στη δήλωση αυτή περί ασκήσεως του νομίμου δικαιώματος υπαναχωρήσεως, δεν απαιτείται να αναφέρεστε σε κάποιο συγκεκριμένο λόγο, καθώς ο ίδιος ο νόμος στην περίπτωση αυτή (δηλαδή εφόσον ασκηθεί εντός των 14 ημερολογιακών ημερών) δεν εξαρτά την άσκηση του δικαιώματος από την ύπαρξη ορισμένου λόγου, και η υπαναχώρηση είναι χωρίς καμία επιβάρυνση και αν το είδος έχει ήδη παραδοθεί ο πελάτης οφείλει να επιστρέψει το προϊόν ακριβώς στην κατάσταση που το παρέλαβε, με το σύνολο των εξαρτημάτων του, των εντύπων που το συνοδεύουν και της συσκευασίας του σε άριστη κατάσταση. Η επιστροφή του είδους γίνεται δεκτή, μόνον εφόσον πρώτα ο αγοραστής έχει εξοφλήσει κάθε ποσό που επιβαρύνθηκε η εταιρία για την αποστολή του είδους σε αυτόν και τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του είδους.
Για την άσκηση του δικαιώματος αυτού αρκεί η αποστολή της δήλωσης εντός της προαναφερθείσας προθεσμίας, η οποία γίνεται εγγράφως ή και ηλεκτρονικά, συμπληρώνοντας και αποστέλλοντας το ειδικό έντυπο υπαναχώρησης ή άλλη γραπτή ενημέρωση στο email info@davaroukas.gr.
Κατόπιν της δήλωσης υπαναχώρησης, η εταιρία υποχρεούται να αποδώσει το τίμημα που εισέπραξε το πολύ μέσα σε 14 μέρες από την παραλαβή των προϊόντων. Η επιστροφή των χρημάτων στον πελάτη, θα γίνεται με τον ίδιο μέσο με το οποίο είχε γίνει η αρχική είσπραξη. Η εταιρία μας δε φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση καθυστέρησης πίστωσης του επιστραφέντος ποσού στο λογαριασμό των πελατών, αν αυτή οφείλεται σε ενέργειες, παραλείψεις ή την κωλυσιεργία τρίτων πχ του πιστωτικού ιδρύματος. Στην περίπτωση που η επιστροφή των χρημάτων σας δεν έχει γίνει εντός 14 ημερών από την ημέρα που υποβάλατε το αίτημα για επιστροφή των προϊόντων σας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με την εταιρία μας. Στοιχεία επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε στην πλατφόρμα «Επικοινωνία».
Ο πελάτης ευθύνεται να αποζημιώσει την Εταιρία αν έκανε χρήση άλλη από εκείνη που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των προϊόντων στο διάστημα μέχρι τη δήλωση της υπαναχώρησης. Η διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των προϊόντων θα πρέπει να γίνει με βάση την πληροφόρηση που παρέχεται πάνω στην εξωτερική συσκευασία κάθε προϊόντος, καθώς και τις συμπληρωματικές πληροφορίες που παρέχει η εταιρεία και πάντως χωρίς να ανοιχθεί η συσκευασία των προϊόντων και να τεθεί σε λειτουργία το αγαθό. Η εταιρία είναι πρόθυμη να ενημερώσει τον πελάτη για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με την φύση και την λειτουργία των προϊόντων παρέχοντας επιπλέον πληροφοριακό υλικό με ηλεκτρονικό ή άλλο τρόπο. Σε περίπτωση ανοίγματος της συσκευασίας ή και θέσης σε λειτουργία των προϊόντων η αξία τους αυτομάτως μειώνεται καθώς το προϊόν χαρακτηρίζεται ως μεταχειρισμένο και ο πελάτης οφείλει να αποζημιώσει την Εταιρία για την μείωση της αξίας του προϊόντος. Η μείωση της αξίας από το άνοιγμα της συσκευασίας και επακόλουθα από τον χαρακτηρισμό του προϊόντος ως μεταχειρισμένου εξετάζεται κατά περίπτωση και καθορίζεται από την εταιρεία και συνήθως είναι της τάξης του 20%-30%. Η Εταιρία δικαιούται να συμφωνήσει με τον πελάτη την αποζημίωσή της ακόμα και με αμοιβαίο συμψηφισμό.
Σε περίπτωση που η υπαναχώρηση αφορά παροχή υπηρεσιών, ο πελάτης οφείλει να καταβάλει ένα ποσό ανάλογο προς τα παρασχεθέντα μέχρι τη δήλωση υπαναχώρησης.
Σε περίπτωση που τα προϊόντα επιστραφούν κατεστραμμένα ή ελλιπή, η εταιρία μας έχει το δικαίωμα να μην επιστρέψει τα χρήματα που έχουν καταβληθεί, και επιπλέον έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση από τον πελάτη, το ποσό της οποίας θα καθορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων και να προβαίνει μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής έναντι του πελάτη.
Εκτός από την ως άνω εκ του νόμου παρεχόμενη δυνατότητα υπαναχωρήσεως, δικαίωμα αλλαγής παρέχεται και σε περίπτωση αποστολής ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων διαφορετικών από αυτά που έχετε παραγγείλει, εντός 30 ημερών από την ημέρα πραγματοποίησης της παραγγελίας. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να μας ενημερώσετε για την απόφασή σας να αλλάξετε κάποιο προϊόν, αποστέλλοντας μια σχετική δήλωση μέσω της πλατφόρμας «Επικοινωνία». Η εταιρία μας θα φροντίσει να αντικαταστήσει τα τυχόν ελαττωματικά προϊόντα με έτερα ομοειδή (και μόνο), το συντομότερο δυνατόν, εφόσον είναι διαθέσιμα. Τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή των εμπορευμάτων βαρύνουν τον πελάτη. Σε κάθε περίπτωση, αλλαγή προϊόντος επιτρέπεται μόνο για ομοειδή προϊόντα.
Εάν δεν επιθυμείτε την αλλαγή των προϊόντων, σας παρέχεται το δικαίωμα να ζητήσετε την επιστροφή των καταβληθέντων χρημάτων αποστέλλοντας εσείς οι ίδιοι τα προϊόντα με οποιονδήποτε τρόπο επιλέξετε, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση και οπωσδήποτε εντός 14 ημερών. Η εταιρία μας άμα τη αφίξει των προϊόντων θα εκτιμήσει την κατάσταση και βάσει αυτής θα κρίνει αν είναι δυνατή η ζητούμενη επιστροφή των χρημάτων σας.
Εξαιρέσεις από την υπαναχώρηση
Α) Δεν χωρεί υπαναχώρηση σε συμβάσεις υπηρεσιών μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, εάν η εκτέλεση άρχισε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του πελάτη και με την εκ μέρους του αναγνώριση ότι θα απωλέσει το δικαίωμα του υπαναχώρησης μόλις η σύμβαση εκτελεσθεί πλήρως από τον προμηθευτή
Β) Συμβάσεις κατά τις οποίες ο καταναλωτής έχει ζητήσει ειδικά επίσκεψη από τον προμηθευτή με σκοπό να πραγματοποιήσει επείγουσες επιδιορθώσεις ή την εκτέλεση εργασιών συντήρησης. Εάν, στην περίπτωση τέτοιας επίσκεψης, ο προμηθευτής παράσχει υπηρεσίες επιπλέον εκείνων που ζητήθηκαν συγκεκριμένα από τον καταναλωτή ή αγαθά πέρα από τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν υποχρεωτικά κατά την εκτέλεση εργασιών συντήρησης ή κατά τις επιδιορθώσεις.